Thursday, July 1, 2010

Petua Mendapatkan Jodoh

Salam n a very good morning!.This time pakcik nk share sikit lah tentang petua yang selalu pembaca-pembaca ingin tahu ,iaitu tentang Petua Mendapatkan Jodoh.Petua ini juga pakcik dapat dari risalah yang pakcik baca dan pakcik rasa ia amat berguna untuk kita semua dalam mendapatkan jodoh! Antara petua-petua dalam mendapatkan jodoh ialah :
  1. Membentuk perwatakan diri yang menarik sama ada luaran atau dalaman.,ni termasuk membentuk peribadi yang menarik menjaga penampilan wajah dan badan,menyayangi org lain dan jangan mementingkan diri sendiri,bergaul serta berkomunikasi dengan semua orang dengan baik dan mesra.Usah jual mahal dengan org lain dengan menyombong diri.

  2. Memulakan usaha untuk berkenalan dengan orang lain secara langsung atau menerusi teman rapat dan taulan.Contohnya menyapa dengan baik,menelefon dan sebagainya.Ia tidak salah malah pernah dilakukan oleh Khadijah,isteri pertama Nabi S.A.W. Jangan takut digelar seperti ‘perigi mencari timba’ dalam perkara yang baik ini.Kita mungkin boleh berkomunikasi secara fikiran dengan menghantar hasrat murni dan kasih sayang kepada bakal kenalan.

  3. Menjaga hubungan dengan kenalan atau pasangan dengan baik dan penuh hormat.Kebanyakkan lelaki suka pada pasangan yang sederhana dan tidak materialistic(mementingkan harta),berterima kasih dengan pemberian, serta sentiasa reda dengan apa yang ada.

  4. Sentiasa belajar untuk membaiki diri,perangai dan perwatakan diri.Ini termasuk kemahiran berkomunikasi,memperlihatkan sifat wanita yang sebenar dan jangan mudah menemplak kelemahan lelaki.

p/s:Pakcik pon sedang mengamalkan petua ni,biasalah nk dapat jodoh kene lah usaha,tak boleh diam je tanpa usaha :-).Diharap pembaca semua dapatlah sedikit sebanyak manfaat dari info yang pakcik share ni.Peace NO war!


4 comments:

  1. Yela cikbucken...huhuh pakcik sorunk jer antara ramai-ramai member takde jodoh lagi..sedang usaha le ni..hehehe

    ReplyDelete
  2. Ala farin... yo yo je... Kata awek kat RELA ramai... hehehe!!

    ReplyDelete
  3. sebuk je la mohfir ni...awek ramai tapi dah diorunk x berkenan nk wat camner..apele...huhuhu

    ReplyDelete