Monday, June 28, 2010

Apa Wanita Patut Tahu Tentang Lelaki



Salam all,pakcik hari ni nk berkongsi serba sedikit tentang apa yang wanita perlu tahu tentang lelaki.Pakcik pon lelaki,so need to be fair,pakcik buatkan lah post ini untuk tatapan pembaca semua.Antara yang wanita patut tahu ialah :



  1. Birthday,valentines dan anniversary bukanlah tarikh penting bagi lelaki.Tarikh gaji keluar , tarikh bayar hutang atau bila tarikh perlawanan bola lagi penting untuk di ingat tau!

  2. Kalau terdesak,lelaki boleh buang air kecil di tepi semak,dipokok atau kt celah-celah longkang.Wanita!Oh x sopan jika buat mcm tu.huhuhu

  3. Kadang kala lelaki tidak berfikir tentang anda.Maaflah ya....

  4. Hujung minggu adalah masa untuk futsal,pools,video games,mamak,camping atau fishing bersama teman-teman.Teman wanita??Kita tengok hari lain lah!!

  5. Tidak perlu ada masa untk PMS!Wanita paham la apa itu PMS...hehe

  6. Tiga pasang kasut dah cukup dah bg lelaki-sport shoes,casual shoes dan formal shoes.dan tak ketinggalan sandal n selipar jepun.Semuanya sesuai untuk disuai padan.

  7. Ya dan Tidak adalah jawapan yang paling sempurna untuk semua persoalan.Tidak perlu ada alasan,huraian atau kesimpulan yg pangjang lebar.

  8. Bercerita la dengan lelaki tentang masalah yang perlu diselesaikan,bukan mencari simpati!

  9. Perkara yang diceritakan 6 bulan lepas,pasti sukar untuk di ingati semula.ala...cerita 7 hari lepas pon kadang-kadang x ingat.huhu

  10. Bila berat badan anda naik 1kg,bukan main kecoh anda mengomel,kalau lelaki,"ala naik sekilo jer,ape ada hal...."

  11. Christoper colombus tidak perlukan peta ketika belayar mengelilingi dunia.Itu lah lelaki,tak perlukan peta,redah aje..kalau sesat pergi jelah stesen minyak atau balai polis untuk bertanya jalan.Itu pon kalau benar2 terdesak.

  12. Anda cume perlu memberitahu lelaki tentang apa yang perlu dilakukan ATAU apa yang perlu dilakukan untuk menyelesaikannya.Tetapi bukan kedua-duanya serentak.Tapi lg bagus kalau anda tahu buat sendiri.(Lelaki suka wanita yg pandai berdikari).

  13. Lelaki bukan lah mind readers yang baik.Jadi anda perlulah berterus terang dari mengharapkan mereka mengesan apa yang sedang bermain di minda atau hati anda

  14. Jika anda berkata"Tidak ada apa apa",lelaki beranggapan memang tidak ada apa-apa.They know you are lying,but it is just not worth the hassle.

  15. Jangan bertanyakan apa yang lelaki sedang fikirkan.Kecuali anda bersedia untuk berbincang mengenai topik tersebut dan juga mampu menerima apa juga feedback daripadanya.Lelaki pun ada kalanya lebih 'laser' berbanding wanita!Jadi bersedialah.

p/s:Pakcik pon ada beberapa sifat di atas.cume bukan semua la...ini hanyalah maklumat yang pakcik dapat untuk dikongsi bersama.Peace no War!!






3 comments:

  1. sgt agree dgn no 7,9..haha. sgt alzheimer laki cik bucken itu...tapi yg laen2 x agree sgt, sbb sume org tak same, kalau cik bucken kate takde pape mcm no14 tu, lagi die korek2 smpai die tau.btw, tips pakcik mmg membantu a lot!!hidup pakcik!!

    ReplyDelete
  2. thanks cikBucken..pakcik just share info-info yang pakcik tahu je...huhuhu bukan sume org sama...huhuhu...

    ReplyDelete
  3. ko bukan ada PMS ke farin? dan ko mesti selalu buat air kecil kat tepi semakkan... x senonoh betul!!!

    ReplyDelete